lördag 25 juli 2009

Träningsvärk - ett gissel

(bilden med tillstånd från Biscione)

Jag har inte sprungit på ett par dagar nu. Främst på grund av min besvärande träningsvärk. Jag spelade nämligen badminton med min morbror i onsdags. Jag har haft sommaruppehåll från badminton, så det var länge sedan sist och träningsvärken dagen efter var väntad. Däremot så kunde jag inte föreställa mig hur ihållande den skulle bli. I torsdags hade jag en intensiv träningsvärk i hela benen, baken och armen, som gjorde min arbetsdag besvärlig. Igår (fredag) lättade värken något, men det var fortfarande ansträngande att böja benen när jag gick i trappor (och de som är bekanta med Olofshöjd i Göteborg, där jag bor, vet vilket överflöd av trappor det finns där). Fortfarande idag, tre dagar efter träningspasset, har jag en svag värk i vänster ben. Vanligtvis kan jag finna ett visst välbehag med träningsvärken, den är ett slags intyg på att kroppen har fått anstränga sig. Men denna gång är jag böjd att hålla med Andréa, träningsvärken har begränsat mig denna vecka och det är lite irriterande. Å andra sidan så var det helt klart värt lite träningsvärk. En intensiv och rolig badmintonmatch där min morbror var klart bättre och mer erfaren, vilket kändes utmanande. Jag har snabbheten, men ännu inte tekniken som krävs för att klå honom. Efteråt kände jag mig mycket uppfriskad av träningen och sällskapet. Det kommer att bli fler matcher under sommaren, och då förhoppningsvis utan träningsvärken.

Imorgon publiceras för övrigt den andra delen om Löpning och utrustning, som kommer att behandla min onödvändiga utrustning. Den första delen, om den nödvändiga utrustningen, finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar